Уморените, зачервени очи Ви придават безжизнен вид. Малко вероятно е някой да иска да гледа света безжизнено, защото очите са огледалото на душата. Ето няколко препоръки, с които да изглеждате и да се чувствате свежо. 

Много от нас имат работа, свързана с висок визуален стрес. Някой работи на компютър, някой попълва важни документи през целия ден, някой кара кола … По един или друг начин, всички тези дейности причиняват напрежение на очите. Съветите на офталмолозите и народните средства ще помогнат на очите ни да облекчат умората.

За да не се уморяват очите от пренапрежение и зрението да не се влошава от съвсем млада възраст, офталмолозите препоръчват специални очни упражнения за деца. Тя се състои в това да гледате последователно във всички посоки – нагоре, надолу, наляво, надясно. В същото време не можете да завъртите главата си, само очите трябва да се движат. Това упражнение обаче не е само за деца. Подходящо е за всички, защото перфектно тренира мускулите на очите, като прави зрението по-остро. Можете да го изпълнявате по време на почивки в работата, за да облекчите умората.

И ето още няколко начина за облекчаване на напрежението на очите и предпазване от зачервяване:

Компреси

Традиционните компреси с чай се правят най-добре сутрин. Или вечер, веднага щом приключите работа. Просто поставете използваните торбички черен чай над очите и оставете за 10 минути. Можете също да навлажните две памучни подложки в силни чаени листа и да ги притиснете към очите. Това ще предотврати умората.

Ледът също ще помогне за облекчаване на умората и болката в очите. Замразете обикновена чиста вода или чай (можете да използвате черен и зелен) във форми за лед. Нанесете получените кубчета лед върху клепачите. Студът облекчава болката добре, след няколко минути тя ще изчезне.

Не твърде естетичният, но ефективен компрес от резени сурови картофи ще ви освободи от напрежението на очите. Поставете картоф на клепачите и задръжте за 5 минути. Този компрес отпуска очните мускули и облекчава умората на очите.

Маски

Маската за очи не е моментален начин за борба с умората на очите и е малко вероятно да успеете да я приложите, например, по време на работа. Но ако намерите в свободното си време няколко минути, прилагането на маска определено си заслужава. Очите ще ви благодарят.

Смесете половин банан с лъжица заквасена сметана и внимателно нанесете върху клепачите. Задръжте за 10 минути, след което изплакнете с хладка вода. Използвайте тази рецепта веднъж седмично. След месец ще забележите, че очите стават по-малко възпалени от натоварването, а кожата на клепачите е станала по-гладка, еластична.

Маска от настъргани картофи, смесена с малко количество брашно и мляко, ще помогне за зачервяване на очите. Полученото вещество се нанася върху клепачите и се държи 5 минути. След измиване с топла вода и поглед в огледалото, зачервяването в ъглите на очите ще изчезне.

Облекчете умората на очите – правете упражнения

Ако нямате време за компреси и маски и трябва да се отървете от умората на очите в момента, можете да направите това с прости упражнения. Можете да ги изпълнявате на работното място, в транспорта, у дома – навсякъде. Това няма да ви отнеме много време.

Затваряйки очи, облегнете ръце на лицето си, така че дланите да покриват очите ви, а пръстите да лежат на челото ви. Не е необходимо да държите дланите плътно към лицето си – трябва да можете да отворите очите си безпрепятствено под дланите. Ръцете обаче трябва да бъдат плътно притиснати една към друга, така че светлината да не попадне в очите. Осигурете си пълен мрак. Стойте така няколко минути, отваряйки очи. Когато те престанат да болят, махнете ръцете си от лицето си. Това упражнение помага за отпускане на мускулите на очите, премахва усещането за болка в очите.

  • Нежно натиснете с показалеца на двете ръце върху очните ябълки, покривайки клепачите. Натиснете на интервали от 0,5-1 секунда за няколко минути. Така ще подобрите кръвообращението в очните съдове.
  • Мигайте често за 10 секунди, след това почивайте за 5 секунди и повторете упражнението. По-добре е да го изпълнявате в три подхода, така че очите да имат време правилно да се отпуснат. Това упражнение ще облекчи болката и ще ви освободи от усещането за „пясък“ в очите.
  • Гледайте докрай наляво и надясно за 10 секунди. Повторете упражнението няколко пъти. Това е чудесна тренировка за напречните мускули на очите.

Важните неща 

Понякога ние самите несъзнателно нараняваме очите си и тогава с изненада забелязваме, че зрението е станало по-малко остро или очите ни са непоносимо болезнени всяка вечер. Има ли превантивни мерки, които ще помогнат за поддържане на зрението и да не загубят зрението? Разбира се!

  • След консултация с офталмолог, вземете капки с функцията „изкуствена сълза” – такива продукти не подобряват зрението, но осигуряват хидратация на лигавицата на окото, което прави очите по-малко уморени и не се изчервяват.
  • Не използвайте грим за очи (особено моливи и очна линия) след срока на годност. Не вярвайте на приказките, че можете да ги употребявате още три месеца след изтичането на периода, посочен на тубата.
  • От 23-25 ​​години не забравяйте да използвате крем за очи. Тонизира и изглажда кожата на клепачите, предотвратявайки появата на така наречените „торбички“.
  • Не забравяйте да посещавате офталмолог поне веднъж годишно.