Вероятно всеки от нас поне веднъж в живота си е искал да счупи будилника в стената, съобщаващ ни с неприятна тръпка, че трябва да ставаме рано сутринта. Може би единственото, което ни пази от този импулс, е, че алармите са вградени точно в смартфона днес, а счупването на скъпа джаджа е най-малкото неразумно. Би било много по-мъдро да научите как да се събудите бързо сутрин. За това ще Ви помогнат няколко добри навика, които не е излишно да се прилагат в ежедневието:

Лягайте по едно и също време

Това е трудно, защото ежедневните дела отнемат много от нашето време, а понякога оставаме до късно на работа или спираме да работим в кухнята, само когато стрелките на часовника вече са преминали 24 часа. Въпреки това, ако заспивате не по-късно от 23:00 часа в продължение на няколко дни, ще ставате по-лесно сутрин от леглото и ще се чувствате весел.

Алармата

– Още пет минути! Често си казваме това в сънливо състояние, протягайки ръка и изключвайки алармата. И тогава отново падаме на възглавницата и заспиваме. Поради факта, че будилникът, като правило, е много близо до леглото, ние дори нямаме време да се събудим малко, докато го изключваме.

Поставете будилника (или устройството, в което е вграден) в противоположния край на стаята. Докато станете от леглото и стигнете до него ще се поразсъните леко. Вече може да отидете до душа, а след това – в кухнята, с чаша ароматно кафе.

Не бързайте

Когато се събудите, не е необходимо рязко да скачате от леглото и веднага да се захващате за работа. Опитайте се да се събудите 5-10 минути по-рано от необходимото и полегнете малко. Или правете леки упражнения, без да отлепяте главата си от възглавницата – размахвайте ръцете и повдигайте краката. Моменталното, рязко, събуждане е голям стрес за тялото. То дори може да се задълбочи и да се превърне в усещане за летаргия и неразположение през целия ден.

Храна

Ако искате да се събудите лесно и да не се чувствате претоварени в същото време, по-добре е вечерята Ви да е в по-малка порция.  Обилните хранения преди лягане и през нощта дават допълнителна тежест за стомаха. В резултат на това стомахът работи (усвоява храната) цяла нощ. Получава се така, че стомахът е активено, когато тялото (и всичките му системи) трябва да почиват.

Въздържайте се от пиене на кафе преди лягане. Тази напитка стимулира нервната система – след нея ще ви е трудно да заспите. По-добре пийте билков чай ​​(лайка и маточина имат успокояващ ефект) или топло мляко с мед. Вечерята е най-добре да се състои три часа преди лягане. Все пак ако искате да хапнете преди лягане – яжте кисело мляко или извара с ниско съдържание на мазнини. Такова хранене не само няма да причини тежест в стомаха, но и ще подобри обмяната на веществата. И е по-добре да започнете деня с каша. Разбира се, не всеки има време да готви в ранната сутрин, но ако имате допълнителни 20-30 минути – защо не? А в случай на липса на време, можете да закусите с всеки млечен продукт.

Положителни емоции

Когато чуете алармата, помислете за нещо добро, което ви очаква днес. Може би след работа сте планирали разходка в любимия си парк със семейство или приятели. Или чакате обаждане от любим човек, с когото рядко общувате. Спомняйки си, че новият ден ще ви донесе добро, вие се събуждате с усмивка на лицето и криле зад гърба си.

Както виждате, не е трудно да привикнете тялото си към лесното събуждане. Нека всяка сутрин бъде чудесна!