Човешкото тяло се състои предимно от вода. Tака че попълването на течния баланс играе много важна роля за нашето здравословно състояние. При липса на течности в тялото възникват обща слабост, замаяност, главоболие, раздразнителност …

Нормата за човек със среден ръст и килограми е два литра течност на ден (освен това говорим за чиста вода, а не за напитки или течности, консумирани с храна). Но не всеки може да се насили да пие дори няколко чаши вода на ден. Някои се страхуват от подуване на лицето, други смятат този навик за безполезен, а трети просто не харесват вкуса на водата, вариращ от напълно неутрален до горчив.

В тази статия ще Ви научим как да привикнете към консумацията на  необходимото количество вода и този навик да ви носи удоволствие.

  1. Добавете сок във водата

Не, не говорим за сок в кутия. Изцедете резън лимон или какъвто и да е друг цитрусов плод. По желание можете да сложите и чаена лъжичка мед. Но захарта не трябва да се добавя към водата – това ще я обогати с бързи въглехидрати и тялото ще „мисли“, че не е била вода, а храна.

  1. Купете си красива бутилка / чаша 

Например, малка бутилка с вместимост 0,33. Много от тях имат необичайна форма. Можете също да вземете спортна бутилка за вода – тя по правило не се счупва и е подходяща за многократна употреба. Често в спортните бутилки има отделения за плодове, така че можете да комбинирате два добри навика, ако желаете. Пиенето от необичайна бутилка или чаша винаги е по-приятно, отколкото от по-познатите шишета. Съдържанието по някакъв невероятен начин придобива различен вкус. Опитайте и се уверете сами.

  1. Мотивация 

Много от нас се стремят да отслабнат чрез намаляване на приема на храна. Междувременно няма нужда да се отказвате от любимите си ястия. Достатъчно е да си създадете правило да изпиете чаша вода преди закуска, обяд и вечеря. Ще видите, че усещането за пълнота ще дойде по-бързо от обикновено. Водата изпълва обема на стомаха, което ви позволява да ядете много по-малко, отколкото би било необходимо без него. По този начин не получавате излишни калории и осигурявате на тялото си необходимото количество течност.

  1. Яжте зеленчуци

Ако не можете да се насилите да пиете вода по никакъв начин, попълнете водния баланс на тялото със сочни зеленчуци. Това може да бъдат краставици, целина, млади репички и тиквички. Всички тези видове зеленчуци съдържат 70 процента или повече вода.

  1. Напитка от сушени плодове като алтернатива

Водата може да бъде заменена и със компот от сушени плодове, който се приготвя много просто, обогатява организма с витамини и течност и има приятен вкус. Вечерта сложете шепа всякакви сушени плодове в термос или термо чаша и я напълнете с вода. На следващата сутрин ще бъде готов вкусен компот, който можете да пиете през целия ден. Препоръчително е да го използвате без захар, тъй като в самите сушени плодове има достатъчно.

Изполвайте технологиите

Има много мобилни приложения, които ще ви помогнат да контролирате водния баланс. Някои от тях с определен интервал от време ще ви сигнализират за необходимостта да пиете още една чаша вода, докато други схематично показват процеса на попълване на тялото с течност. С който и да е от тях ще ви стане по-интересно да следите количеството вода, което консумирате ежедневно, а това може да ви подтикне да въведете още един добър навик. 

Консумирането на достатъчно вода “задейства” много метаболитни процеси в организма. Мазнините се изгарят по-бързо, кожните лезии лекуват по-активно и безболезнено.