Какво може да бъде по-лесно от закуската?

,,Станах, грабнах нещо, излетях от къщата,, – това е цялата закуска. Всички откриваме огромен брой причини да не закусваме, въпреки че всички знаем, че закуската е важна и необходима. Но както се казва, това да знаеш и да действаш са две различни неща.

Най-честите причини да не закусвате са две:

– Аз нямам време;

– На диета съм.

Всичко останало са различни вариации по темата. Закуската обаче е задължителна и ето защо:

– Закуската е Вашата енергия за целия ден. Повишавате ефективността си средно с 30%.

– Закуската е контрол на глада през деня. Няма да огладнеете толкова бързо, колкото веднага след чаша кафе и сандвич и няма да мислите за храни, за нещо сладко или мазно.

– Закуската подобрява паметта и вниманието. Човек, който закусва добре, се концентрира по-добре и помни информация. Много по-малко вероятно е такива хора да попаднат в злополука.

– Закуската е спасение от стреса. Хората, които се хранят редовно и правилно сутрин, са с 50% по-устойчиви на стрес от своите колеги, които не закусват.

– Спасение от излишното тегло. Няма да преяждате за обяд, ако хапнете добре сутрин.

– Закуската с правилните храни е добър начин за отслабване.

– Закуската подобрява настроението.

Разгледайте тези два списъка. Има повече причини да ядете закуска, отколкото да я пропуснете. Но какво ядем за закуска също е важно. Прословутото кафе и баничка далеч не е идеално. Нека да разберем какво е най-добре да се яде сутрин.

Как да научите вашия тийнейджър да се храни правилно

7 най-правилни закуски:

  1. Най-полезната закуска е пшеничена каша. Факт е, че кашата е източник на сложни въглехидрати и фибри. Освен това зърнените култури съдържат огромно количество микроелементи, необходими на организма. Тъмните зърнени храни (елда, овесени ядки) са идеални за закуска, но не бива да се отказвате и от пшенична каша.
  2. Рибата също е един от най-добрите начини да започнете деня си. Единственото нещо, на което трябва да обърнете внимание, е съдържанието на мазнини в рибата. Мастната риба не е подходяща за закуска, но варена или печена риба е идеална. Можете да ядете почти всяка риба. Мастната риба е чудесен източник на омега-3 киселини, така че тя е идеална за обяд.
  3. Зеленчуците и плодовете също не са лош старт на деня. Това е особено подходящо за тези, които имат малко време и нямат много добър апетит сутрин. Добре е да тренирате тялото си да се храни с такива закуски сутрин, ако нямате такъв навик. Плодовете и зеленчуците ще набавят на тялото ви необходимото количество витамини, фибри и ще подобрят храносмилането. И плодовете и зеленчуците се ядат най-добре пресни, можете да ги ядете като самостоятелно ястие или можете да ги добавите към зърнени храни. За закуска избираме некисели плодове с мека консистенция, като: (праскови, печени ябълки, банан)
  4. Яйца, и бързи, и вкусни, и питателни, и прости! Почти перфектна закуска. И ако добавите зеленчуци към бъркани или варени яйца, получавате идеален вариант за ядене сутрин.
  5. Супи, чудесен вариант за закуска за тези, които бързат или не могат да ядат плътно сутрин. Яденето на супа за закуска не е много често у нас, но супата дава дълготрайно усещане за пълнота, помага за нормализиране на храносмилането и дава възможност на тялото ни да се събуди безпроблемно. Но трябва да се помни, че супите с месен бульон вече не са здравословна закуска.
  6. Подходящ за закуска е кисело мляко, но е по-добре да го смесите с каша и сушени плодове. Тогава ще имате обилна, пълна закуска, богата на микро и макронутриенти. И чувството на глад няма да напомня за себе си дълго време.
  7. И последният е сандвич, не се изненадвайте, но сандвичът може да бъде и добра закуска, при условие че е „подходящ“ сандвич. Ако не ядете бял хляб с наденица и масло, а вместо това вземете парче пълнозърнеста филийка, сложите върху него парче риба, като сьомга, добавите няколко парчета домат и краставица и няколко листа маруля и получавата напълно приемлива възможност за закуска.

7 закуски, които да избягвате:

  1. Пържено. Пропуснете пържена закуска. Каквото и да е: месо, картофи, яйце. Пърженето ще отмени всички предимства на тези продукти, освен това ще натоварите вашето все още заспало тяло с различни съединения, които са трудни за смилане, а след това ще страдате цял ден от неразбираема болка или тежест в корема.
  2. Колбаси. Започването на деня със сандвич с наденица или някакъв друг вид колбас е просто подигравка с хранопровода ви. Не само това, наденицата сама по себе си не е здравословен продукт поради консервантите, подобрителите на вкуса и оцветителите, които съдържа. В колбасите има много добавки, които засилват и стимулират апетита. Някои от тях водят до рак на хранопровода.
  3. Незабавна каша. Основното тук не е каша, както си мислите, а че е „моментална“. Така, че зърното да се “приготвя” по-бързо до приемлива за храна форм. То претърпява специална обработка, която превръща “бавните” въглехидрати в “бързи” и не полезни-нишесте. В допълнение, захарта се добавя щедро към такива зърнени култури. Това не е каша, а по-скоро десерт.
  4. Бързи закуски. Такъв рекламиран и псевдо полезен продукт. Бедата е, че такива закуски се предлагат дори на деца, без да се замислят какво всъщност е. Бързата закуска не е нищо повече от брашно, захар и други добавки, превърнати в единична маса.На тази маса се придава желаната форма (топки, звезди и т.н.). колко е полезно, въпросът е риторичен, поради съдържанието в продукта на огромно количество захар и нишесте.
  5. Чипс и крутони. На първо място, това са храни, съдържащи ултра мазнини. Лошо е също, че мазнините, които се използват за приготвяне на тези продукти, са най-евтиният зеленчуков аналог. Съставът на продуктите включва нереално голям брой подобрители на вкуса, които ще повишат глада ви почти веднага. И най-тъжното е, че в тези продукти абсолютно нищо полезно.
  6. Преработено сирене. Също така доста често срещан начин за закуска: топено сирене и хляб. Нещо по-безполезно е трудно да се измисли (освен чипс и крекери). По време на топлинната обработка, през която сиренето преминава в резултат на топене, то губи почти всичките си полезни свойства и става просто мазен продукт. И все пак преработеното сирене се произвежда главно от отпадъците от производството на твърдо сирене, а отпадъците са различни.
  7. Пакетираните сокове също не са най-добрият избор за започване на деня. Според технологията соковете не трябва да включват добавена захар, но на практика всичко е различно. Така наречените „възстановени“ сокове съдържат огромно разнообразие от прости въглехидрати. И това, което ние считаме за целулоза, на практика се оказва торта от захарно цвекло или пектин.

7 закуски, които да ви помогнат да отслабнете.

  1. Каша. Ако искате да отслабнете, добавете към диетата си елда и овесени ядки в комбинация със зеленчукова салата. Опитайте се да избягвате грис и необразен ориз.
  2. Сушени плодове, кисело мляко в комбинация с овесени ядки, вторият страхотен вариант за закуска за тези, които искат да губят тегло.
  3. Не забравяйте за рибата. На много хора е трудно да ядат този продукт сутрин, но ако мислите как да го направите, тогава ще има изход. Направете си на пара рибни котлети, те се ядат много по-лесно, отколкото парче риба току-що сварена или печена. Добавете салата от пресни зеленчуци към рибата и вашата вкусна и здравословна закуска е готова.
  4. Яйцата, комбинирани със зеленчуци, също са чудесна закуска за тези, които отслабват. Но трябва да помните, че пържените яйца не са за нас. Идеално е да ядете задушени омлети със зеленчуци или омлети на зеленчукова възглавница, можете също да ядете само варено яйце в комбинация със зеленчуци. Но не забравяйте, че не трябва да ядете яйца всеки ден.
  5. Супи. Топлата супа с ниско съдържание на мазнини е чудесно начало на деня за тези, които искат да отслабнат. Топлата храна бързо се засища и това усещане остава. Освен това супите имат необходимия обем и не се усвояват много бързо, така че ще се чувствате комфортно дълго време. Супата съдържа много полезни микроелементи и фибри. Добавете към това нормализирането на храносмилателните процеси и ниското съдържание на калории. Естествено, това е само супа, приготвена без месен бульон.
  6. Плодове, не е лоша закуска, особено в комбинация с кисело мляко. Перфектен за вас, ако сте свикнали да ядете малко. За закуска не приемайте кисели и твърди плодове. Киселите плодове могат да причинят киселини и да разсеят апетита Ви още повече. Освен това е по-добре да ядете плодове сутрин, възползвайте се от този момент, за да задоволите нуждите на тялото си от витамини и микроелементи, които се намират в плодовете.
  7. Яхнии и подобни зеленчукови ястия, приготвени без олио, също са чудесни за тези, които са на диета за закуска.

 

Насладете се на закуската си! Закусете правилно! Закуската е здраве!